• Kohti uusia ulottuvuuksia. Kokemuksia kolmiulotteisista ja mobiileista oppimis- ja osallistumisympäristöistä 

      Kalalahti, Joanna; Informaatiotieteiden yksikkö ; University of Tampere
      AVO2 / 3DM-osahankkeen julkaisuja (Tampereen yliopisto, 2013)
      report
      Miten kouluttaa ryhmänohjaustaitoja Second Life -virtuaalimaailmassa? Entä miten suomen kielen oppimisympäristön rakentaminen RealXtend-virtuaaliympäristöön sujui? Kiinnostivatko lisätyn todellisuuden koulutukset ja vetivätkö ...
    • Kokemuksia ja opittua lisätyn todellisuuden opetuskäytöstä 

      Kalalahti, Joanna
      AVO2 / 3DM-osahankkeen julkaisuja (Tampereen yliopisto, 2014)
      report
      Miten lisättyä todellisuutta voi hyödyntää opetuksessa? Minkälaisten asioiden oppimisen tueksi se soveltuu? Entä minkälaisia lisätyn todellisuuden opetussovelluksia on olemassa? Tampereen yliopiston informaatiotieteiden ...
    • Lisätyn todellisuuden tuotantovälineiden vertailu 

      Kalalahti, Joanna; Liukkonen, Mikko
      AVO2 / 3DM-osahankkeen julkaisuja (Tampereen yliopisto, 2014)
      report
      Mikä lisätyn todellisuuden selain on helppokäyttöisin? Entä minkälaisia eroja on teknistä osaamista vaativien lisätyn todellisuuden tuotantovälineiden toiminnassa? Tampereen yliopiston informaatiotieteiden yksikkö ...
    • Retki maailmojen rajoille. Avoimen lähdekoodin virtuaalimaailmoja vertailemassa 

      Lappalainen, Yrjö
      AVO2 / 3DM-osahankkeen julkaisuja (Tampereen yliopisto, 2013)
      report
      Ovatko virtuaalimaailmat muinaisjäännöksiä 90-luvulta vai onko niiden aika vasta alkamassa? Vuonna 2003 julkaistu Second Life on kolmiulotteisista virtuaalimaailmoista edelleen tunnetuin, mutta ei suinkaan ainoa lajissaan. ...