• Kaupunginsairaalan päivystysyksikön työpaikkakulttuuri hoitajien näkökulmasta 

      Kaivos, Anne (2017)
      Pro gradu -tutkielma
      Työpaikkakulttuuri ymmärretään kulttuurina, jota henkilökunta ja potilaat kokevat päivittäin. Se sisältää yhteiset arvot, säännöt, olettamukset ja käsitykset. Työpaikkakulttuuri vaikuttaa hoitotyön laatuun, potilaan ...
    • Lääkärin puhelinneuvonta: tutkimus Neuvovalle Puhelinlääkärille tulleista soitoista 

      Hyrynkangas-Järvenpää, Pirkko
      Acta Universitatis Tamperensis : 733 (Tampere University Press, 2000)
      Väitöskirja
      Kehittynyt tekniikka on mahdollistanut aikaan ja paikkaan sitoutumattomien terveydenhuollon palvelumuotojen syntymisen sekä perinteisen puhelimen että modernin tietotekniikan välityksellä. Kansalaisten terveystietämyksen ...
    • Päivystyshoidon laatu iäkkäiden potilaiden kokemana 

      Mylläri, Elina
      Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 1799 (Tampere University Press, 2017)
      Monografiaväitöskirja
      Päivystys on tärkeä osa terveydenhuoltojärjestelmää. Väestön ikääntyessä tulevaisuudessa yhä useampi päivystyksen käyttäjä kuuluu siihen iäkkäiden potilaiden ryhmään, jota luonnehtivat tietyt erityispiirteet ja -tarpeet. ...
    • Virtsatieinfektio iäkkään potilaan sairaalahoidon syynä: onko diagnoosille perusteita? 

      Ojanen, Risto (2016)
      Syventävä työ
      Tutkimuksessa selvitettiin virtsatieinfektiodiagnoosin käyttöä iäkkäillä päivystyspotilailla. Tutkimusaineiston muodostivat kahdelle akuuttigeriatrian osastolle 1.1.-30.8.2014 hoitoon otetut 1025 potilasta. Sairauskertomusten ...